home sweet home

Som ni kanske fattade så är jag hemma igen. Har varit tre riktigt sköna och roliga dagar.
Tänkte sammanfatta lite av de som har hänt. Men dte är inte säkert att jag kommer ihåg att skriav allt :P hehe.

Fredag: Fredagen började med att jag vanade tjugo över åtta av att min syskon bökade och stökade. Så sovmorgon kunde man ju glömma. Efter frukosten, som vi åt runt halv tio, gick jag bort till Nanna och dom andra. Dagen blev mest spela fotboll, fiska lite med småbarnen och sätta upp förtältet. Mamma och dom skulle sätta upp förtältet till husvagnen.  O shit vad det blåste när vi skulle sätta upp det. Både jag och Nanna höll på att flyga iväg.
Vid tre gick vi bort till ett annat ställe en liten bit ifrån för att träffa andra folk. ( mest släktingar )
Där blev det fika, dans runt midsommarstången och en massa annat. Vid halv sex drog vi oss hem igen för att fixa mat. Det blev hur gott som hälst! De vuxna drack en hel del, och ja, dom blev packade... Så det var mest jag och Nanna som fick hålla koll på ungarna så att dom inte gjorde något bus. Fast det var rätt chill.

Lördag: Lördagen började med att jag vaknade tjugo över nio. Jag och Nanna hade bestämt kvällen innan att vi skulle ut och springa. Så vi satte på oss gympaskorna och sprang en bit. Så mkt som man hade ätit behövdes springas bort!
När vi kom tbx åt vi frukost, sedan spelades det fotboll, varpa, strandtennis. Solade och fiksade gjorde vi också. Det var ungefär så dagen såg ut.

Söndag: Idag har det faktist inte hänt så mkt, har mest legat i solen och stekt. Men det har blåsit så mkt i helgen att det blir så kallt, så man har mest haft tjocktröja på sig. Men lite färg har man allt fått.
Vi packade även ihop alla saker för att förberade hemfärden. Vi barn var så sugna på glass så i Roma stannade vi för att köpa glass. Men när vi kom dit var jag inte sugen på glass längre, så det blev ingen glass för min del. Jag träffade även Danne, min kusin, vi pratade en liten stund sedan begav vi oss hemåt. Och jag måste bara säga att nu är jag sjukt sugen på glass! Aa men iaf.
Sen när vi kom hem satte jag mig i en solstol ute på gården, stoppade i headset i örona och slumrade till en stund.
Nu ikväll har jag bärt in min tv som vi hade i husvagnen, bärde även in min dator som har varit i sundre några månader.
Nu skall jag snart ringa till pappa sen ska jag titta på tv. Hmm jag kom just på att jag är ensam hemma för tillfället, och jag har ingen aning om vart dom andra är någon stans. Mystiskt.

Nej nu får jag sluta skriva. Puss




Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!