recept om det skulle vara så att ni blir sugna på att baka

Jag har varit duktig och bakat en liten kaka. Kärleksmumms fick det bli.
Då blir familjen glad sen när dom kommer hem.
Jag är inte sugen så jag låter bli att försmaka. Dom andra får ta första biten, då är jag säker på att jag inte dör om dom andra inte gör det ;)
 
Nu ska jag lägga mig i soffan och slå på en film. Ska försöka hålla mig vaken. Vilket kan bli en aning svårt.



Ingredienser

150 gram 
1,5 dl 
2 st 
3 dl 
3 tsk 
2 tsk 
2 msk 
4,5 dl 

Glasyr
50 gram 
3 msk 
1 msk 
2 tsk 
3 dl 

Garnering

Tillagning

20 bitar

1. Värm ugnen till 225 grader. Lägg två smörpapper omlott i en långpanna.

2. Smält smöret och blanda med mjölken. Vispa ägg och socker pösigt med elvisp. Rör ner smörblandningen.

3. Blanda bakpulver, vaniljsocker, siktad kakao och mjöl och rör försiktigt ner i smeten.

4. Bred ut smeten i långpannan och fördela den jämnt med en slickepott. Grädda i nedre delen av ugnen i ca 15 minuter.

5. Glasyr: Smält smöret i en kastrull. Häll i kaffe, siktad kakao, vaniljsocker och siktat florsocker och rör till en jämn smet. Koka samman tills glasyren tjocknar något.

6. Ta ut kakan och bred över glasyren medan kakan är varm. Strö över kokosflingor.

7. Ta ut hjärtformade bitar av kakan med ett pepparkaksmått eller skär kakan i fyrkantiga bitar med en sågtandad kniv.




Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!