så det så

Jag är arg, riktigt arg. Elin också för er som vill veta. Vi argar tsm.
Är iaf hemma nu och har precis tagit en skön dusch. Avkopplande. Jag duschade nästan lite för varm till och med.

Idag är det en sån där dag då jag tänker på alla som är sjuka. Som har en fruktansvärt cancersjukdom, ALS eller något annat. Jag tycker så synd om dom. Varför kan inte alla människor vara friska? Slippa kämpa och slippa ta dag för dag och inte veta vad som händer här näst. Det är inte bara jobbigt för den sjuke, utan hela omgivningen. Det får man inte glömma bort. Dom är precis lika viktiga som den sjuke.
Jag lägger en tanke till er. Spec dom jag känner som har cancer och har gott bort.

Och ni som tycker det är äckligt och töntigt att gå omvårdnad kan bara ta och skita ner er.
Jag går där för att jag har ett stort behov av att hjälpa människor. Dom behöver ha någon som stöttar och hjälper till vid behov. Det är inte bara torka i röven som vissa tror. Mycket handlar om att bara finnas till. Lyssna och krama om. Helt enkelt närheten.

Jag går ut med en utbildning som inte många gör. Jag blir undersköterska och någongång farmöver ska jag plugga vidare till sjuksköterska.



Postat av: Ihngela

Jaa Rebecca. Det är verkligen tur att ni finns! Ni som vill och orkar ta hand om gamla och sjuka!! Dom som tycker att det är "äckligt" och "töntigt" blir ju gamla också en dag! Om inte förr så då kanske dom är glada att ni finns där!

Puss o kram <3 <3

2011-01-06 @ 15:45:46
Postat av: Anonym

Det där skrev du bra! :)

2011-01-06 @ 15:49:20

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!